foto1
Tire Service text caption 5

XVIII Ogólnopolska Pielgrzymka Rodziny Szkół im. Jana Pawła II

na Jasną Górę w Częstochowie

W dniach 10-11 października 2018 r. uczniowie i nauczyciele naszej szkoły ( 51 osoby) uczestniczyli w XVIII Ogólnopolskiej Pielgrzymce Rodziny Szkół  im. Jana Pawła II na Jasną Górę. W tym roku pielgrzymka odbywa się pod hasłem Dnia Papieskiego „Promieniowanie ojcostwa”.

Po przyjeździe do Częstochowy zwiedziliśmy wraz z przewodnikiem Jasną Górę. Byliśmy m.in. w kaplicy Cudownego Obrazu, Sali  Rycerskiej i w Skarbcu, gdzie zgromadzono cenne przedmioty, jako wota błagalne lub dziękczynne. Jasna Góra od zawsze była świadkiem wielkich wydarzeń historycznych m.in. słynnej obrony przed Szwedami w XVII wieku, czy Jasnogórskich Ślubów Narodu Polskiego w roku 1956.

Następnie udaliśmy się do Olszyna, miejscowości położonej kilkanaście kilometrów od Częstochowy, gdzie na Górze Zamkowej wznoszą się ruiny zamku wybudowanego w systemie tzw. Orlich Gniazd. Warownia olsztyńska to gotycka budowla zamkowa typu wyżynnego, w jej konstrukcję włączono wapienne ostańce oraz krasowe groty, dlatego  zaliczamy ją do grupy zamków jaskiniowych. Mimo, że wejście na górę dla wielu z nas, ludzi z nizin, było dużym wyzwaniem, to piękne widoki zrekompensowały nasz trud i wysiłek.

Wieczorem, po kolacji i krótkim odpoczynku modliliśmy się na Apelu Jasnogórskim  w Kaplicy Matki Bożej.

Kolejnego  dnia uczestniczyliśmy we Mszy świętej pod przewodnictwem Księdza Arcybiskupa Mieczysława Mokrzyckiego Metropolity Lwowskiego (jednego z sekretarzy Ojca Świętego Jana Pawła II, bezpośredniego świadka życia i działalności Papieża) oraz duszpasterza naszej Rodziny Księdza Biskupa Henryka Tomasika. Pod jasnogórskimi wałami zgromadziło się ponad 14 tyś. osób z przeszło 300 szkół noszących imię Jana Pawła II. Tyleż pocztów sztandarowych zdobiło jasnogórski szczyt.

Msza święta była dziękczynieniem  za wybór Karola Wojtyły na Stolicę Piotrową w 40. rocznicę tego niezwykłego wydarzenia oraz za odzyskanie niepodległości przez naszą Ojczyznę. Przed Mszą św. wszystkie szkoły wypuściły w powietrze żółte i białe balony, aby w ten sposób wyrazić pamięć o swoim Patronie.

Bezpośrednio po Mszy Świętej został odczytany akt zawierzenia Matce Bożej Królowej Polski oraz list do Ojca Świętego Franciszka. Następnie wspólnie zaśpiewaliśmy hymn Rodziny Szkół im. Jana Pawła II.

Po obiedzie - pełni wrażeń i pozytywnych emocji - wyruszyliśmy w powrotną drogę. Przez cały czas wyjazdu towarzyszyła nam piękna, słoneczna pogoda.

X-lecie

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.